Alla inlägg den 9 november 2015

Av Kewin - 9 november 2015 15:29

Hej på er. Det var inte igår. Varit totalt avsaknad av bloggande i ett bra tag nu, men igår så gick jag en svingkurs och tänkte att nu när golfsäsong2016 års träning drar igång så måste jag ta tag i detta med bloggen också. Så nu och härifrån ett bra tag så kommer den handla om min vinterträning inför vårstarten. Hur jag som "medelgolfare" tränar och arbetar för att få en så fin och bra säsong nästa år. 


Igår var jag som sagt på en svingkurs. det var PROn Caroline Skager som höll i den. En mycket duktig PRO som inte bar är bra på att visa och lära ut hur man ska/kan göra utan även om VARFÖR man gör på så ockspå, vilket kommer vara nyttigt då jag sedan kör ensam. veta varför det blir som det blir när det går snett och då också¨veta vad jag ska göra för att fixa till det.


Vi började med att filma min dåvarande sving. (såg hemsk ut)

Gick sedan igenom svingens grunder för att se där vad vi ska fixa till och ändra lite på.

Några saker som ska fixas är

- Mindre rörelse i benen

- Stå närmre bollen, armarna ska hänga rakt ner

- Vrid upp axlarna fullt

- Gå vänster från toppen ( inte rotera)

- Klubban ska komma inifrån

- Håll höger fot nere

- Avslutningspositionen ska vara på vänster


Låter ju inte allt för svårt men :)


Här är iaf den svingen som vi filmade.  https://www.youtube.com/watch?v=kUZZTvGZy44&feature=youtu.be


Kom gärna med tips och ideer.


Kommer även arbeta mycket med kroppen. Bli smidigare på alla sätt. Då kommer rotation m.m att förbättras mycket. Och om jag dessutom tappar någhra kilon på vägen så gör det ju inte allt för mycket ;)



Häng gärna med mig i vinter på min träning så hoppas jag att både ni och jag utvecklas mycket och att vi får en kanonsäsong 2016.


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Kewin heter jag och här har ni min blogg med golf som ämne.
Träningar, rundor och tävlingar mm.
Min resa har bara börjat.
Hoppas ni finner den intressant och följer med mig på den.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards