Direktlänk till inlägg 21 april 2015

Då har det börjat så smått...

Av Kewin - 21 april 2015 23:58

Jag blev, tillsammans med 6 st andra, utvald på forumet svensktgolfforum.se av en PRO vid namn Max att få vara med om ett projekt. Projekt Online Coaching. Det innebär att denna säsong så får jag ledning, tips, övningar mm av honom, som kommer hjälpa mig nå mina mål inom golfen. Detta tillsammans med min vinnarskalle kommer att ta mig dit.


Som sagt så har det än sålänge bara börjat. Men har redan nu fått tips på hur jag kan förändra min sving med några små sjusteringar. Jag har därmed börjat med grunderna igen. Uppställningen blir lite annorlunda men när jag igår testade de tips jag fått, kändes det att det kommer hjälpa mig över alla slag över hela banan i längden. Kändes lite avigt i början, men efter några svingar så började det kännas mer och mer naturligt. En detalj som jag jobbar med nu är att få bort min onaturligt överdrivna forwardpress. Få ner den och händerna mer " nedanför gylfen" kommer ge mig både längre längder på slagen och mindre spridning. Mer jämnhet kort och gott. Armar ska forma ett Y över bollen, som ses av PGAspelaren Lee Westwood till höger i bilden.


 Jag ska försöka närma mig L.Westwoods uppställning. (Mannen till vänster)


Imorgon ska jag ut på banan och spela en runda. Menhar lovat mig själv att förutom den vanliga golfträningen, så ska jag ge 1h innan varje runda åt uppvärmning och ett litet kort träningspass. Sedanspela rundorna efter det. Efter rundorna så ska jag köra 30minuters puttningsträning. Varje gång jag åker till klubben ska det puttas minst 30 minuter. Och då med ett seriöst upplägg. Puttningsträning kommer att ske med en Square Triangleplatta.


  Square Triangleplatta.


Nu är det dax att börja varva ner så man får tillräckligt med sömn innan morgondagens träning och runda.


Svinga lugnt alla.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kewin - 9 november 2015 15:29

Hej på er. Det var inte igår. Varit totalt avsaknad av bloggande i ett bra tag nu, men igår så gick jag en svingkurs och tänkte att nu när golfsäsong2016 års träning drar igång så måste jag ta tag i detta med bloggen också. Så nu och härifrån ett bra...

Av Kewin - 10 augusti 2015 16:18

Efter en helt golffri helg så är det nu dax att ta tag i veckans träning. Denna veckas träning är på långa järn och en puttövning som kallas spindeln. Vad det innebär att träna på långa järnslag går jag ej in på här utan hoppar direkt in på övningen ...

Av Kewin - 29 juli 2015 00:09

Oj Oj Oj, nu var det riktigt längesedan jag uppdaterade här inne. Ni får skälla på mig om ni tycker jag är slö, vilket jag faktiskt har varit. Så shame on me...      Mycket har hänt sedan sist. En glädjande sak är att jag har nått ett delmål fö...

Av Kewin - 18 juni 2015 10:37

  Tänkte ju vara med aktiv i denna blogg men minnet är som sagt bra men kort. Glömmer helt enkelt av att skriva av mig här. Ska försöka ändra på det annars kanske den läggs ner.Hur som...Har varit mycket fokus på närspelet nu. Vilket känns helt rät...

Av Kewin - 20 maj 2015 16:13

Har ej varit aktiv här på ett tag. Det beror på lite olika saker som exempelvis haft barnhelg, sjukdom, trötthet mm men det beror framför allt på glömska. Glömmer av ibland att jag har denna sidan och är dålig då på att uppdatera den. Får skylla på å...

Presentation


Kewin heter jag och här har ni min blogg med golf som ämne.
Träningar, rundor och tävlingar mm.
Min resa har bara börjat.
Hoppas ni finner den intressant och följer med mig på den.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards