Direktlänk till inlägg 5 maj 2015

Regn, regn och åter regn...

Av Kewin - 5 maj 2015 23:55

Så ser det ut denna vecka. Massor utav regn. Hoppas det iaf håller upp på lördag då det är dax för tävling. En greensomet som jag och en vän ska spela. Spännande. Årets första tävling men garanterat ej den sista. Dock så kommer det antagligen bli tungspelat då det har kommit massor av nederbörd och kommer nog fortsätta ett tag till.


Hoppas på att kunna komma ut imorgon och köra chippar i några timmar iaf. Behöver köra mycket mer då jag börjat med ett helt nytt sätt. Känns riktigt bra men behöver såklart mer tid för att sitta riktigt. Man kan aldrig träna för lite. Framför allt inte nu när man fått lite övningar att köra. Några delmål har man ju satt upp med så nu är det mycket kul på gång.


Har "råkat ladda ner boken Dave Pelzs Shortgame bible, så ska börja läsa den på kvällarna. Läste hans Putting bible för ett tag sedan och gillade den skarpt. Hoppas denna är lika bra, vilket jag tror den är.




Som sagt så går träningen framåt rätt så bra. Vi ska köra en "inspelningsrunda" på fredag och då ska jag testa det jag tränat på i skarpt läge. Hoppas på en bra runda och att det sitter någorlunda inför lördagens tävling.


Utslagen har suttit rätt så ok sista tiden och där har verkligen träningen gett färdighet. Ett delmål i år är att gå en runda med 100% fwträffar. Ett ganska hårt mål men vet att jag kommer klara av det bara jag fokuserar. Om inte nu till helgen så kanske nästa. Eller nästa. Eller... Ja, vi får se när, men målet är uppsatt och jag ger mig inte innan det sitter.


Nu är det dax att lägga sig och få sin skönhetssömn, för imorgon så hoppas jag det håller upp så man kan ta sina wedgar och ge sig av mot övningsfältet. Det går ju även när det regnar såklart, men inte lika trevligt.


Ha det gott och svinga lugnt så ses vi kanske på en green någonstans nära dig.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kewin - 9 november 2015 15:29

Hej på er. Det var inte igår. Varit totalt avsaknad av bloggande i ett bra tag nu, men igår så gick jag en svingkurs och tänkte att nu när golfsäsong2016 års träning drar igång så måste jag ta tag i detta med bloggen också. Så nu och härifrån ett bra...

Av Kewin - 10 augusti 2015 16:18

Efter en helt golffri helg så är det nu dax att ta tag i veckans träning. Denna veckas träning är på långa järn och en puttövning som kallas spindeln. Vad det innebär att träna på långa järnslag går jag ej in på här utan hoppar direkt in på övningen ...

Av Kewin - 29 juli 2015 00:09

Oj Oj Oj, nu var det riktigt längesedan jag uppdaterade här inne. Ni får skälla på mig om ni tycker jag är slö, vilket jag faktiskt har varit. Så shame on me...      Mycket har hänt sedan sist. En glädjande sak är att jag har nått ett delmål fö...

Av Kewin - 18 juni 2015 10:37

  Tänkte ju vara med aktiv i denna blogg men minnet är som sagt bra men kort. Glömmer helt enkelt av att skriva av mig här. Ska försöka ändra på det annars kanske den läggs ner.Hur som...Har varit mycket fokus på närspelet nu. Vilket känns helt rät...

Av Kewin - 20 maj 2015 16:13

Har ej varit aktiv här på ett tag. Det beror på lite olika saker som exempelvis haft barnhelg, sjukdom, trötthet mm men det beror framför allt på glömska. Glömmer av ibland att jag har denna sidan och är dålig då på att uppdatera den. Får skylla på å...

Presentation


Kewin heter jag och här har ni min blogg med golf som ämne.
Träningar, rundor och tävlingar mm.
Min resa har bara börjat.
Hoppas ni finner den intressant och följer med mig på den.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards