Alla inlägg under juli 2015

Av Kewin - 29 juli 2015 00:09

Oj Oj Oj, nu var det riktigt längesedan jag uppdaterade här inne. Ni får skälla på mig om ni tycker jag är slö, vilket jag faktiskt har varit. Så shame on me...


  

Mycket har hänt sedan sist. En glädjande sak är att jag har nått ett delmål för året. Kanske i era ögon inget jättemål, men för mig är det härligt att kommit dit iaf. 18.0 i Hcp. Det var mitt delmål i Hcp för året och nu siktar jag på nästa delmål som är 16.0 Mitt mål är 14.0 i år, vilket jag skulle tycka vore grymt att nå nu på min andra säsong som golfspelare.
Har också en del andra delmål men de håller jag hemliga änsålänge. Kan dock erkänna att jag iaf redan nått några av dem vilket såklart känns bra.

 Kör lite närspelsträning


Har mao ej legat på latsidan även om avsaknaden av inlägg här antyder det. Spelat en del och tränat ännu mer. Mycket närspel och nu senaste en hel del olika utslag. Har tidigare tex varit lång med oftast sned med drivern. Har nu börjat att greppa ner klubban och blir då stabilare och rakare. Tappar lite i längd men är hellre 10meter kortare och liggandes på fairway än ute i skogen eller ännu värre OOB. Har mycket att tjäna där.


 Drivern vilar lite mellan utslagen



Har idag också bytt grepp på min putter. Min Odyssey har numera ett Superstroke 5.0 fatso på sig. Puttade ca 30 minuter efter det att jag fått tillbaka klubban med nya greppet på och kändes precis som jag trott. Riktigt bra. Nu har jag några dagar på mig att köra puttningsträning med det nya på innan lördag då jag ska tävla. Aktieslaget heter tävlingen och går på hemmabanan ST Jörgen park Golf Club. Slagspel är formen och ska bli riktigt kul. Sett fram emot en bra och trevlig singeltävling ett tag nu och nu är det äntligen snart dax. Är annars mestadels partävlingar, vilket säkert kan vara trevligt, men är inte det jag främst vill köra. Nu får jag verkligen hålla nerverna i styr, vilket är det jag brukar ha mest svårt för.


  Tveksamt om den räknade rätt här på en järn4 ;)

 

  Här ska jag tävla i helgen. St Jörgen Park Golf Club


Hoppas ni alla tränar och spelar mycket golf nu även om vädret kanske har en del att önska. Ha det fint sålänge så ska jag försöka vara bättre på att uppdatera här. Hört den förr?? ;)


Swing it!!!



Presentation


Kewin heter jag och här har ni min blogg med golf som ämne.
Träningar, rundor och tävlingar mm.
Min resa har bara börjat.
Hoppas ni finner den intressant och följer med mig på den.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards