Direktlänk till inlägg 23 april 2015

1 mål av 2, check.

Av Kewin - 23 april 2015 00:14

Idag hade jag satt upp två st mål för mig själv. Det första gick bra. Det var mer att ge tid åt alla slag. Inte bara hasta iväg något på måfå och hålla tummarna, utan att köra sin rutin inför varje slag. Det låter ganska enkelt. men ibland, iaf som rätt så ny spelare, så är det lätt att bara se hur långt det är kvar till green, välja en klubba och gå fram och klappa till. Även i puttningen har jag märkt att jag har det svårt att fullfölja detta genom en hel runda. detta mål tycker jag iaf att jag kan bocka i som avklarat idag.


Dagens andra mål var att gå på eller under 90 slag idag. Det är par 70 på hemmabanan, så för mig som har hcp 20.3 och ligger där omkring och nosar, så är det ett mål som jag trodde mig kunna klara av idag. Men inte idag heller. Men bra nära. Gick runt på 91 slag idag och fick 39 poäng som gav mig nya 19.1 i hcp. Gott att det gick bra men surt med ett extra slag över målet. Jag behövde en birdei på hål 18 för att gå på 90. Och spännande blev det då jag la mig precis utkant av green på 2. Birdieputt mao kvar. Och nära var det. Lägger putten, som var ca 4m, ca 20cm till vänster av hålet. Lutningen var höger-vänster så hade jag "bara" tagit ut den lite mer rätt så kanske.

Men nästa gång, då j*vlar.


Jag har ju, som ni som läser redan vet om, börjat få hjälp av en PRO vid namn Max. Vi kör Online Coaching. Han är mycket kunnig ung man och dessutom trevlig. Så väldigt bra kille att få denna hjälp utav. En sak som han sagt till mig är ju att ha händerna i svingen mer under gylfen som utgångsläge. Har alltid haft dem längre fram tidigare å pressat fram en onormal forwardpress. Jag har denna vecka tränat på att fixa till detta och idag under rundan så försökte jag att ha det så genom alla slag med full sving. Som ni läst så har det gett resultat.
Nu kommer det en barnhelg för min del så ingen golfträning men senast på måndag så drar jag igång med det igen. Kommer gnugga på och försöka få den "nya uppställningen" att sitta utan att som nu behöva tänka på det. Ska även nästa vecka filma min nya sving och se vad han då har att ge mig. Är grymt nöjd med att blivit erbjuden denna hjälp och är övertygad att det kommer hjälpa mig att nå mina årsmål.


Avslutar med att slänga in lite snabba fina bilder från min vackra hemmabana, som börjar att bli grönare och grönare nu. Hoppas snart att det gröna i träden med kommer snart. Då är banan verkligen vacker att gå. Ni borde komma och testa spela banan. Ni kommer att gilla den...


                Avslutar med en liten bild mot vårat vackra klubbhus.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kewin - 9 november 2015 15:29

Hej på er. Det var inte igår. Varit totalt avsaknad av bloggande i ett bra tag nu, men igår så gick jag en svingkurs och tänkte att nu när golfsäsong2016 års träning drar igång så måste jag ta tag i detta med bloggen också. Så nu och härifrån ett bra...

Av Kewin - 10 augusti 2015 16:18

Efter en helt golffri helg så är det nu dax att ta tag i veckans träning. Denna veckas träning är på långa järn och en puttövning som kallas spindeln. Vad det innebär att träna på långa järnslag går jag ej in på här utan hoppar direkt in på övningen ...

Av Kewin - 29 juli 2015 00:09

Oj Oj Oj, nu var det riktigt längesedan jag uppdaterade här inne. Ni får skälla på mig om ni tycker jag är slö, vilket jag faktiskt har varit. Så shame on me...      Mycket har hänt sedan sist. En glädjande sak är att jag har nått ett delmål fö...

Av Kewin - 18 juni 2015 10:37

  Tänkte ju vara med aktiv i denna blogg men minnet är som sagt bra men kort. Glömmer helt enkelt av att skriva av mig här. Ska försöka ändra på det annars kanske den läggs ner.Hur som...Har varit mycket fokus på närspelet nu. Vilket känns helt rät...

Av Kewin - 20 maj 2015 16:13

Har ej varit aktiv här på ett tag. Det beror på lite olika saker som exempelvis haft barnhelg, sjukdom, trötthet mm men det beror framför allt på glömska. Glömmer av ibland att jag har denna sidan och är dålig då på att uppdatera den. Får skylla på å...

Presentation


Kewin heter jag och här har ni min blogg med golf som ämne.
Träningar, rundor och tävlingar mm.
Min resa har bara börjat.
Hoppas ni finner den intressant och följer med mig på den.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards