Alla inlägg under juni 2015

Av Kewin - 18 juni 2015 10:37


Tänkte ju vara med aktiv i denna blogg men minnet är som sagt bra men kort. Glömmer helt enkelt av att skriva av mig här. Ska försöka ändra på det annars kanske den läggs ner.
Hur som...
Har varit mycket fokus på närspelet nu. Vilket känns helt rätt då det är där jag kan tjäna mest slag. Ungefär 70/30 i träning/spel på banan. Så mycket fokus har legat just där. Från ca 80meter och in känns det mycket stabilare nu än det gjorde för några veckor sedan. Missar såklart och drar på riktiga skitslag även nu, men de har minskat något drastiskt.
Dock så märker jag att jag tappat i det långa spelet. Eller har jag egentligen det? Tror egentligen inte att jag tappat i det långa spelet, utan då närspelet blivit bättre så känns det bara så eftersom det ligger efter.
Däremor har jag dragit på mig grymma yips på bunkerslag. Det är hemskt. När jag står där i bunkern framför bollen så är allt bara helt väck. Jag vet inte hur jag ska göra. Känns som att jag har testat allt. Öppen stance, öppet blad, slå ner mer på bollen, svinga flackt, ta mer sand, slå utan sand. U name it lixom. Jag vet inte vad det är med mig. Det går bara inte. Bollen vill ej ut ur bunkern. Och vill den det så blir det en flack och alldeles för lång bana. Känns fruktansvärt. Jobbigt också för har egentligen aldrig haft dessa problem innan. de bara smög på mig och nu är det riktigt svårt. Måste verkligen ta tag i detta.

Hoppas ni ej drar på er något liknande utan att det svingas på bra.

Presentation


Kewin heter jag och här har ni min blogg med golf som ämne.
Träningar, rundor och tävlingar mm.
Min resa har bara börjat.
Hoppas ni finner den intressant och följer med mig på den.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards