Direktlänk till inlägg 3 april 2015

Då har man gjort det då...

Av Kewin - 3 april 2015 00:51

Då har man alltså gjort det. Gjort vadå? Spelat golf i en hagelstorm. Skönt? Inte det minsta.


Idag har jag alltså varit ute och spelat en runda på hemmabanan St Jörgen Park Golf Club. Rundan började i strålande sol och ca 10 Grader varmt. Helt ok väder mao. Rundan började också den bra. Ett fint par på första hålet.
Sedan gick det som vanligt. Väldigt mycket upp och ner. Dock lite mera upp än det brukar. Jag är ju en relativt ny golfare så har ju ett högt HCP. 20.5 Så jag har ju några extra slag att ta av omman säger så. Och tur är det ibland. Efter första nio hade jag tex förbrukat 13 extra slag. Dock misslyckats på "rätt" hål, så poängmässigt fick jag 18poäng ändå.


  Bild från chippinggreen

 

 

   Det var lite lätt mjukt på banan idag




Sista nio var lite annorlunda idag. Spelet var helt ok. Utslagen med min Spoon satt riktigt bra. Inte lika långa som med min driver ( som jag lämnade hemma) men däremot så missades endast två st fairways på hela rundan. Om man ej räknar in några greenmissar på några par treor. Wedgarna in på greenerna satt bra dem också. Däremot slagen där imellan var det lite High Chapparal med. En del riktigt fina, men de flesta lite offside. Fick ju gå för längre järn då mina utslag vart kortare idag. Där har jag Massor att träna på. Och där kommer jag lägga en hel del tid. Puttningen var helt ok. Mestadels tvåputtar och någon enputt. Dock jämnades det ut med några treputt också. Puttningen har en del att önska och där lägger jag en del tid nu. Behöver nog öka den tiden dock.

Hagelstormen då? Ja den kom när jag skulle slå ut på 14. Himlen öppnade sig och jag trodde först det bara regnade. Tog fram paraplyet och tänkte inte mer på det. När jag vandrade mot bollen efter utslag så började det bli vitt i gräset. Haglet blev mer och mer, större och större. nu började det kännas när de träffade kroppen. Men inte ger man upp för det. De flesta som var ute på banan packade ihop och tog sig snabbt tillbaka till klubbhuset. De glada norskorna som jag haft följe med ett par hål gav upp och gav sig innåt. Synd då de var både trevliga och söta ;)jag och en man i bollen framför gav inte upp. Vi gick ihop ock spelade klart alla 18. Tur det. Gick ju med tanke på mitt handikapp helt ok. 69 slag Netto, 37 poäng och en sänkning på hela 0.4 30 sådana sänkningar till och man kan snart kalla sig för golfare :)


  Skönt väder

 

 

Lite hagel



Nu får vi se hur vädret kommer bli i helgen. SMHI lovar sol men vi får se. Är ju inte direkt så att de alltid har rätt. Har de rätt så kommer det bli golfspel i helgen. har de fel så kommer det bli golfträning endast. Golf kommer det iaf att bli. På St Jörgen park Golf club för min del.


Var kommer ni spela i påskhelgen?



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kewin - 9 november 2015 15:29

Hej på er. Det var inte igår. Varit totalt avsaknad av bloggande i ett bra tag nu, men igår så gick jag en svingkurs och tänkte att nu när golfsäsong2016 års träning drar igång så måste jag ta tag i detta med bloggen också. Så nu och härifrån ett bra...

Av Kewin - 10 augusti 2015 16:18

Efter en helt golffri helg så är det nu dax att ta tag i veckans träning. Denna veckas träning är på långa järn och en puttövning som kallas spindeln. Vad det innebär att träna på långa järnslag går jag ej in på här utan hoppar direkt in på övningen ...

Av Kewin - 29 juli 2015 00:09

Oj Oj Oj, nu var det riktigt längesedan jag uppdaterade här inne. Ni får skälla på mig om ni tycker jag är slö, vilket jag faktiskt har varit. Så shame on me...      Mycket har hänt sedan sist. En glädjande sak är att jag har nått ett delmål fö...

Av Kewin - 18 juni 2015 10:37

  Tänkte ju vara med aktiv i denna blogg men minnet är som sagt bra men kort. Glömmer helt enkelt av att skriva av mig här. Ska försöka ändra på det annars kanske den läggs ner.Hur som...Har varit mycket fokus på närspelet nu. Vilket känns helt rät...

Av Kewin - 20 maj 2015 16:13

Har ej varit aktiv här på ett tag. Det beror på lite olika saker som exempelvis haft barnhelg, sjukdom, trötthet mm men det beror framför allt på glömska. Glömmer av ibland att jag har denna sidan och är dålig då på att uppdatera den. Får skylla på å...

Presentation


Kewin heter jag och här har ni min blogg med golf som ämne.
Träningar, rundor och tävlingar mm.
Min resa har bara börjat.
Hoppas ni finner den intressant och följer med mig på den.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards