Direktlänk till inlägg 10 augusti 2015

Långa järn och spindlar

Av Kewin - 10 augusti 2015 16:18

Efter en helt golffri helg så är det nu dax att ta tag i veckans träning. Denna veckas träning är på långa järn och en puttövning som kallas spindeln. Vad det innebär att träna på långa järnslag går jag ej in på här utan hoppar direkt in på övningen Spindeln. Det är en puttövning som jag fått av PROn Max genom sidan Svensktgolfforum.se  .

Den innebär att man lägger fyra bollar runt ett hål på en klubbas avstånd, en inre ring, och fyra stycken bollar på två klubbors avstånd, en yttre ring. Sedan så ska man först putta i alla i den inre ringen. När man klarat av dessa fyra så går man på den yttre ringen. DVS, att man ska sätta åtta stycken puttar på rad. Annars får man snällt lägga tillbaka bollarna på sin plats och börja om från början. Denna övning ska köras klart innan man får åka hem.

Ska bli spännande att se hur länge man blir kvar innan man är färdig med den. ;)


Ha en grym golfvecka och glöm ej att titta in på svensktgolfforum.se och delta i trådarna.

Kommentera gärna här i min lilla blogg också om det är något som du undrar, så ska jag svara så fort jag kan.


Ha det göttans

 
 
doogleg

doogleg

5 november 2015 15:32

Träning är det enda som ger resultat om man vill utveckla sitt golfspel. Att ha ha en bra golftränare underlättar nog en hel del.
Man skall försöka att bygg upp plattform som man kan känna sig trygg med, men det tar tid, nötning är det som gäller! Det finns givetvis mycket bra att ta del av på YouTube, problemet är bara vem av alla skall man lyssna på? Man blir frustrerad.

http://www.doogleg.se

Kewin

5 november 2015 18:22

Absolut. Håller med. Nu på söndag så ska jag på en 3timmars svingkurs med en tränare jag har stort förtroende för. Ska sätta en grund som jag ska nöta in över vintern. Kommer bli toppen detta.
Tack Doogleg för din input.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kewin - 9 november 2015 15:29

Hej på er. Det var inte igår. Varit totalt avsaknad av bloggande i ett bra tag nu, men igår så gick jag en svingkurs och tänkte att nu när golfsäsong2016 års träning drar igång så måste jag ta tag i detta med bloggen också. Så nu och härifrån ett bra...

Av Kewin - 29 juli 2015 00:09

Oj Oj Oj, nu var det riktigt längesedan jag uppdaterade här inne. Ni får skälla på mig om ni tycker jag är slö, vilket jag faktiskt har varit. Så shame on me...      Mycket har hänt sedan sist. En glädjande sak är att jag har nått ett delmål fö...

Av Kewin - 18 juni 2015 10:37

  Tänkte ju vara med aktiv i denna blogg men minnet är som sagt bra men kort. Glömmer helt enkelt av att skriva av mig här. Ska försöka ändra på det annars kanske den läggs ner.Hur som...Har varit mycket fokus på närspelet nu. Vilket känns helt rät...

Av Kewin - 20 maj 2015 16:13

Har ej varit aktiv här på ett tag. Det beror på lite olika saker som exempelvis haft barnhelg, sjukdom, trötthet mm men det beror framför allt på glömska. Glömmer av ibland att jag har denna sidan och är dålig då på att uppdatera den. Får skylla på å...

Av Kewin - 5 maj 2015 23:55


Så ser det ut denna vecka. Massor utav regn. Hoppas det iaf håller upp på lördag då det är dax för tävling. En greensomet som jag och en vän ska spela. Spännande. Årets första tävling men garanterat ej den sista. Dock så kommer det antagligen bli tun...

Presentation


Kewin heter jag och här har ni min blogg med golf som ämne.
Träningar, rundor och tävlingar mm.
Min resa har bara börjat.
Hoppas ni finner den intressant och följer med mig på den.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards