Direktlänk till inlägg 24 mars 2015

Vilket grymt väder

Av Kewin - 24 mars 2015 22:48

Vilken underbar dag vi har haft idag i Göteborg. Sol, värme och ingen direkt vind att tala om. Det perfekta golfvädret. Härlig timing att ha bestämt för att gå ut en runda idag mao.


Klockan nio imorses var vi på plats. Min vän Johan och jag. Platsen var min hemmabana. St Jörgen Park Golf Club, som Johan ej spelat tidigare, så var kul att få visa upp den för han. Innanför dörrarna i receptionen möttes vi av en som vanligt trevlig man vid namn Göran som tog emot oss. Efter ett snabbt ombyte till sin golfoutfit för dagen, så var det dax att värma upp i morgonsolen. Fick kroppen varm och go och gick mot chippinggreen och slog in sig lite mot de för årstiden mycket bra greenerna. klockan närmade sig halv tio så var dax att gå till första tee.


Mitt spel böljade mellan himmel och helvete men tycker Johan, som inte har spelat golf på många år innan denna våren, spelade helt ok. Visst blir det missar imellanåt men med tanke på att det är första rundan på banan för han och att han faktiskt inte tagit klart det gröna kortet än, så tycker jag han spelade helt ok. Jag skulle gissa på att han ligger på ca 20 i hcp i sitt spel och kommer ju inte ha några som helst problem i helgen, då han ska ta klart sitt kort. Jag har för mig att han spelade mycket som yngre och har det kvar i sig en del. Han är trevlig att spela med och glad att vi börjat spela en del tillsammans. Så fort han får sitt kort fixat så kommer iaf jag gnata på han lite så vi kan köra någon partävling eller så tillsammans. Vore hur kul som helst. Så nu vet du det Johan. Tävling framöver ;)


Ang banan så är jag nöjd över hur skicket är på den för tillfället. Märks att det arbetats hårt över uppehållet och att de fortsätter att lägga ner mycket jobb. Som medlem så är jag oerhört tacksam över detta. Kommer att vara en riktigt vacker plats när det gröna kommer igång på riktigt och växer till sig. En plats som jag hoppas kunna vara mycket på. Reflektioner över mitt egna spel har jag ju gjort. Noterat en del punkter på papper som jag behöver lägga mer träningstid på. Kan ju dela med mig av dessa punkter och tankar.



Utslag - Måste träna upp en mer jämnhet här. Längden är helt ok både med driver, spoon el tom ett järn, beroende på hål, så är mer att kunna slå dem till samma område varje gång. Som det är nu så slår jag tex för många utslag som jag ibland bara får knacka fram för att kunna slå ett fint tredjeslag istället för ett andraslag. Där har jag en hel del att hämta.


Längre transportslag - Långa järn, hybrid el spoon från fw tex. Här känner jag att det är 50/50 om det kommer sitta eller inte. Måste höja upp procenten i bra träffar mot sämre, så jag kan nå GIR oftare.


Puttningen - Är just nu under all kritik. Tvåputta är såklart helt ok. Men tre och tom ibland fyrputtar som dyker upp är INTE ok. Måste bli bättre på detta och kommer lägga mycket tid på detta. Skulle tro att jag på en vanlig 18hålsrunda, säkert kan få ner 8-12 slag bara på puttningen. Skärpning.


Finns bara en sak att göra. Träna, träna och åter träna. Kul man tycker det är roligt att träna.

 

Tyvärr så fungerade det ej att lägga in bilder idag, men återkommer med dessa.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kewin - 9 november 2015 15:29

Hej på er. Det var inte igår. Varit totalt avsaknad av bloggande i ett bra tag nu, men igår så gick jag en svingkurs och tänkte att nu när golfsäsong2016 års träning drar igång så måste jag ta tag i detta med bloggen också. Så nu och härifrån ett bra...

Av Kewin - 10 augusti 2015 16:18

Efter en helt golffri helg så är det nu dax att ta tag i veckans träning. Denna veckas träning är på långa järn och en puttövning som kallas spindeln. Vad det innebär att träna på långa järnslag går jag ej in på här utan hoppar direkt in på övningen ...

Av Kewin - 29 juli 2015 00:09

Oj Oj Oj, nu var det riktigt längesedan jag uppdaterade här inne. Ni får skälla på mig om ni tycker jag är slö, vilket jag faktiskt har varit. Så shame on me...      Mycket har hänt sedan sist. En glädjande sak är att jag har nått ett delmål fö...

Av Kewin - 18 juni 2015 10:37

  Tänkte ju vara med aktiv i denna blogg men minnet är som sagt bra men kort. Glömmer helt enkelt av att skriva av mig här. Ska försöka ändra på det annars kanske den läggs ner.Hur som...Har varit mycket fokus på närspelet nu. Vilket känns helt rät...

Av Kewin - 20 maj 2015 16:13

Har ej varit aktiv här på ett tag. Det beror på lite olika saker som exempelvis haft barnhelg, sjukdom, trötthet mm men det beror framför allt på glömska. Glömmer av ibland att jag har denna sidan och är dålig då på att uppdatera den. Får skylla på å...

Presentation


Kewin heter jag och här har ni min blogg med golf som ämne.
Träningar, rundor och tävlingar mm.
Min resa har bara börjat.
Hoppas ni finner den intressant och följer med mig på den.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards